Compositum

4 Simon

Principes, och…

pyramideKen je dat? Je loopt door een winkelcentrum en krijgt van alle kanten gratis promotiemateriaal in je handen gedrukt. Ik hoor Milko resoluut roepen: ‘Nee, dank u.’ Ik hoor mezelf zeggen: ‘Mmm, ja, ik wel…’ Mijn lief grapt: ‘Heb jij je principes verloren?’ Ik: ‘Nee hoor, maar deze zijn gratis.’

Hij heeft wel gelijk, daar niet van. Ik stoorde me al eerder aan de hype die Lipton noemt. Stupide marketingtruc. Waarom in hemelsnaam zou je thee beter smaken als ze uit een piramidevormig zakje komt? De Unilever verkoopt ons dat dankzij deze vorm de thee alle ruimte heeft om te bewegen.

Dat kan wel zijn, maar dit effect is tenietgedaan, zodra je het zakje onderdompelt. En wat zou je toch anders met zo’n zakje moeten doen? Zij van Lipton vinden hun thee het allerlekkerst (het zou wat zijn als ze de thee van de concurrent beter vinden smaken). De verpakking zegt ook: ik mag proeven en mezelf overtuigen. Da’s aardig.

Ik proef dus, maar ben geenszins overtuigd. Het smaakt niet anders dan de Pickwick thee die ik een dag eerder dronk. Hoewel… nee, dat is niet helemaal waar. Het smaakt net een tikkeltje beter. Ik heb dat wel vaker met dingen die niets kosten. Kwestie van principe.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Informatie

Dit bericht is geplaatst op 11 juni 2010 door in Persoonlijk.

Archief

Blog statistieken

  • 8.927 hits

Laat je e-mail adres achter om Compositum te volgen

Voeg je bij 6 andere volgers

%d bloggers liken dit: