Compositum

4 Simon

Categorie “Ergernissen” (3)

angryIk ben BOOS! Furieus komt dichter in de buurt. Werkelijk… Als ik in de auto hardop zit te vloeken, terwijl er geen bijrijder is om mijn scheldkanonnades aan te horen, dan ben ik echt goed en grondig uit mijn doen.

Vooruitgang laat zich niet tegenhouden, schreef ik al eerder en dat accepteer ik. Het is de wijze waarop instanties menen hier invulling aan te moeten geven, waarover ik nogal eens struikel. Als het niet zo triest was, zou ik er nog mee kunnen lachen, zo bespottelijk!

Misschien draaf ik wel weer door, zie ik het allemaal te zwart-wit, ben ik minder goed in staat mezelf aan te passen dan ik altijd dacht…
*denkt na*

Nee! Pertinent nee. Dit is een principekwestie. Ik laat mij door een bank niet verplichten tot bankieren via het internet. Dat het fenomeen wordt gestimuleerd, wil ik aanvaarden. Ik begrijp dat zelfs. Maar ik vind, zolang computer en internet geen gemeengoed zijn (ik denk vooral aan de ouderen in onze samenleving), dat je als klant nog alternatieven mag verwachten.

Ik ben een zeer trouwe klant. Ruim vijfentwintig jaar geleden opende ik een rekening bij de SNS bank en deze heb ik nog altijd. Ooit kon ik het filiaal binnenstappen en dan wist de dienstdoende medewerker wie hij of zij voor zich had. Service was een vanzelfsprekendheid. Dit uitte zich zowel in zakelijke mogelijkheden als in gedrag.

Ik ergerde me al lange tijd aan de belachelijk hoge kosten die ik tegenwoordig heb voor het bezitten van een pas met allerhande mogelijkheden waarom ik nooit gevraagd heb en waarvan ik nooit gebruik zal maken. Als ik een keer wil parkeren in een chipknip zone, heb ik er geen reet aan. Daarbij is mijn bank ook nog eens ontzettend traag en log.

Maar de ergernis zit dieper. Als het aankomt op service, raak je bij mij pas echt een gevoelige snaar. Ik heb winkels voor eeuwig de rug toegekeerd omdat ik me niet fatsoenlijk behandeld voelde. Mijn SNS bank had me wat dat betreft al een aantal keren flink geraakt, maar ja… ik ben en blijf een eikel.

Waarom? Omdat ik een pincode heb die ik uit mijn hoofd ken en ik ondanks mijn negatieve ervaringen met de bank en haar medewerkers, geen zin had om een nieuwe code te leren onthouden. Mijn God. Wat kan een mens het zichzelf toch moeilijk maken.

Dan moet ik dus kennelijk echt eerst furieus worden. Hoe dat in z’n werk gaat? Ik bewaar het voor morgen, anders wordt mijn blog veel te lang.

Wordt vervolgd!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Informatie

Dit bericht is geplaatst op 19 mei 2010 door in Persoonlijk.

Archief

Blog statistieken

  • 8.927 hits

Laat je e-mail adres achter om Compositum te volgen

Voeg je bij 6 andere volgers

%d bloggers liken dit: